Od Redaktora: 23 października 2020

23 października, 2020, autor: Marek Malarz

Wyobraźmy sobie zarząd firmy, spółki, która kończy rok na potężnym minusie, traci rynek, spowodowała chaos organizacyjny i zewsząd mierzy się z krytyką zainteresowanych jej działalnością, klientów. Co robi właściciel? Nie waha się ani chwili i zarząd rozlicza, następnie najpewniej odwołuje.

Tymczasem w Kielcach… 

Zarząd Korony S.A. „w nagrodę” za spadek z ekstraklasy i całą resztę (milionowe długi, płynąca zewsząd krytyka, etc.), podczas Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, otrzymuje absolutorium i zostaje powołany na następną kadencję! Jednocześnie kwestia dotycząca kupna przez miasto 72 proc. akcji klubu od rodziny Hundsdörferów, to niekończącą się opowieść. 

Skutek tego jest taki, że na ostatnim meczu drużyny, który rozegrano w Kielcach z udziałem publiczności, na trybunach zasiadło… 1 800 osób. To najniższa frekwencja od lat, na stadionie przy Ściegiennego nie notowana, wynik atmosfery wokół klubu.

Nie pomagają też sami piłkarze i trener Maciej Bartoszek. Zespół plącze się w dole tabeli. Bilans na własnym stadionie, to 1 zwycięstwo, 3 porażki, stosunek bramek 3-9. Po ośmiu ligowych kolejkach trener przyznaje: „Zabrakło nam chęci, charakteru, determinacji. (…) Dziś na boisku nie było Korony Kielce. To już nie jest przypadek”.

Klub ma prawie 10 milionów długów. Może się zdarzyć, że za chwilę „finansowo utonie”. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można założyć, iż piłkarze nie otrzymują pieniędzy terminowo. Można się też domyślać, że ich postawa na własnym boisku jest z tym faktem związana.

Nasz autor, dziennikarz „Przeglądu Sportowego”, Maciej Cender proponuje powiedzieć „sprawdzam” i namawia klub na kibicowską zrzutkę (tekst str. 22).

„Ewentualna prośba Korony o kibicowską zrzutkę, oprócz wymiernych korzyści finansowych może mieć także inne znaczenie. Szybko okaże się ilu, tak naprawdę ludzi ma „Koronę w sercu”?!

Pomysł jak najbardziej godny poparcia. Obawiam się jednak, że dopóki w klubie są panowie Zając i Paprocki, kielczanie, kibice, na ten apel odpowiedzą negatywnie.

Marek Malarz

Autor: MAREK MALARZ
dziennikarz, właściciel Agencji Dziennikarsko Reklamowej Limap. Twórca i swego czasu redaktor naczelny 2 tygodnika kieleckiego. Przed laty pracował, m.in. w Gazecie Wyborczej, Słowie Ludu, AGB Metro, Życiu.